9 September

Onsdag idag!
 
Det känns så tråkigt nu efter att jag tittade på matchen i går och dom var så duktiga och kämpade på. Vi har haft sån otur nu efter uppehållet, många skador, sjuka och nya spelare som kommit in och fått börja spela match direkt och så har vi väl inte tränat så mycket på spel. Nu får vi se hur det blir om det blir någon inomhus och hur det ser ut tills nästa säsong om jag fortsätter? det ör frågan nu kan jag inte svara på det. Jag hoppas jag är tillbaka nästa vecka.
 
Mera baktips!! lite favoriter jag har =)
 

 

 Dumle kakor fast mer mer choklad

 IMG_1421

 

200 g mjukt smör

1,5 dl socker

3 dl mjöl

4 msk kakao

1 tsk bakpulver

30 dumlekolor (köp i lösvikt, oftast billigare)

 

Blanda i hop smör, socker, mjöl , kakao och bakpulver till en deg. Rulla 30 små bollar och lägg i aluminiumformar över två plåtar. Jag har använt den större modellen. Tryck i en dumle i varje degboll. Grädda varje plåt för sig i 175 gr i 14-15 min. Låt kallna.

 Dumlekakor

 IMG_0909

 

100 g mjukt smör

1 dl socker

2 msk sirap

2,25 dl mjöl

1/2 tsk bikarbonat

1 tsk vaniljsocker

ca 16 dumlekolor

.

 

 

 

Vispa smör, socker och sirap krämigt. Blanda mjöl, bikarbonat, vaniljsocker och vänd ner i smörvispet och blanda till en deg. Dela degen i två bitar. Rulla till två längder och platta till lite på bakplåtspapper. Placera dumlekolor enligt bilden. Grädda i 175 gr varmluft i 12-15 minuter. Skär kakorna i bitar. Låt svalna.

 Havrekakor med choklad

 

 

150 g smör

1,5 dl socker

1 ägg

2 dl havregryn

2 dl kokos

ca 150 g schweizernöt

 

Smält smöret i en kastrull. Tag av ifrån plattan och rör ner sockret. Rör ner ägget. Rör till sist ner havregryn och kokos. Rör till en jämn smet. Klicka ut smeten i 20 folieformar. Tryck i en stor ruta choklad i varje. Grädda i 175 gr i ca 15 min. Låt svalna helt innan de går att lossa ur formen.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0