3 november

 
 
Tisdag!
 
Det känns inte riktigt som om det är November, men det är skönt att det inte har blivit så där kallt å ruggit ute än.
 
Idag börjar inomhus träningarna, jag har inte varit så sugen att börja igen faktiskt men jag kanske blir?
Jag ska träna och se hur det är om jag känner mig själv så kommer jag fortsätta om vi nu blir tillräckligt många och vilka som ska spela har ju mycket med det att göra också. Kommer bli varmt att träna inne jag som är van att vara ute och träna. =)
 
Recept på Coca cola kärleksmums
 
 

250 g smör 2 ½ dl Coca-Cola (ej Light eller Zero utan med vanligt socker) ½ dl kakao 4 dl strösocker 5 dl vetemjöl 1 tsk bakpulver 2 tsk vaniljsocker 1 nypa salt 2 ägg 1 ½ dl mjölk 

Glasyr 7 dl florsocker 115 g smör, smält 3 msk kakao 2 tsk vaniljsocker 3–4 msk Coca-Cola 

Garnering kokos

GÖR SÅ HÄR

1. Sätt ugnen på 180 grader. Smält smöret i en kastrull. Tillsätt Coca-Cola och kakao och låt det puttra i ca ½ min. Ta bort kastrullen från värmen och låt blandningen svalna.

2. Blanda ihop strösocker, vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt i en skål. Tillsätt ägg, mjölk och Coca-Cola-blandningen. Rör ihop allt till en slät smet.

3. Häll smeten i en ugnsform, ca 22 x 35 cm, klädd med bakplåtspapper.

4. Grädda kakan längst ner i ugnen i 35–40 min. Låt den kallna i formen.

5. Glasyr: Blanda ihop alla ingredienserna till en bredbar glasyr.

6. Bred ut glasyren på kakan och strö över kokos. Låt glasyren stelna innan du skär kakan i rutor.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0