25 Mars

Onsdag!!
 
Denna dag har jag set fram emot =) i dag blir det en mor och dotter dag i valbo, jag och min mamma <3
Hinner lagomt hem och umgås lite med familjen sen åka på träning.
 
I dag är det våffeldagen så Per ska ge barna lite våfflor =) Få se om jag hinner äta några innan träning annars får jag ta det efteråt =)
 
 
Våffelsmet
 

Ingredienser

  • 3 12 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 2 ägg
  • 4 dl  mjölk
  • 100 g  Svenskt Smör, smält

Gör så här:

Blanda vetemjöl och bakpulver i en skål. Tillsätt ägg och mjölk. Vispa till en jämn smet. Tillsätt det avsvalnande smöret. Hetta upp våffeljärnet. Pensla med lite smör före första laggen. Grädda våfflorna och servera med sylt och vispad grädde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0