13 Mars

jeee Fredag =)

Önskade att min mage var på bättre humör än vad den är, jag har ju magkatarr ibland och i dag är det tyvärr en sån dag. Hoppas verkligen det inte blir värre för det är ju helg idag. Jag får skylla mig själv när jag vart slarvig med maten.

Mat med laget på bergsmannen är planerad =) trevligt.

Åka till stugan i helgen och sova kvar, mysigt. Det ska målas lite och hoppas solen är kvar att det blir fint. Söndag åker vi hem efter lunch så kommer Elin och gör fransar =)

Meen gud titta här då, detta ska testas

Jätte cookie!!!! Från min favorit bakblogg http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/

 

IMG_6900

 

Det här behöver du:
200 gram mjölkchoklad te.x schweizernötssmak
15 stycken Dumlekolor
1 dl med salta jordnötter
175 gram rumsvarmt smör
1 1/2 dl brunt farinsocker
1 1/2 dl strösocker
1 ägg
1 1/2 tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
1 dl havregryn
3 1/2 dl vetemjöl

Spara 3 dumlekolor + några rutor choklad till toppingen

Gör så här:
Ställ ugnen på 175 grader. Grovhacka choklad, dumle & jordnötter. Tärna ner det det rumsvarma smöret i en skål tillsammans med brunt farinsocker & strösocker. Vispa ihop det med en elvisp, sedan räcker det att du rör ihop resten för hand. Vänd ner ägg, och de torra ingredienserna och rör ihop till en jämn smet.

 

Vill ni baka något jätte enkelt???

 

nutellabrownie2

Two ingredient brownie:

Du behöver: 4 ägg, en burk nutella ca 400 g.

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 175 g. Vispa äggen i ca 7-10 minuter med elvisp (helst marskin)
2. Micra nutellan i skål ca 1 min på max. Häll försiktigt ner i äggen och blanda samman väl.
3. Häll upp I ugnsäker form klädd med bakplåtspapper och baka i ugnen ca 30 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0