28 April

Tisdag!!
 
Nu är det inte många dagar kvar på april, vi har precis bestämt vad vi ska göra sista april på torsdag =) Det kommer bli mycket trevligt.
 
Per och barnen åkte ut till hammarby  för att hjälpa pers mormor med stugan,en annan jobbar ju, i bland kommer jag och tänka på hur mycket jag missar med familjen när jag jobbar men istället är jag ju ledig varje helg, röda dagar, men de här mitt i veckorna som Per är ledig i bland, när han har sina skift men då åker ju han på att jobba på helgerna i bland också. Snart börjar ju Tindra på skolan så då blir det bara Per och Novelia hemma om dagarna när han äe ledig.
 
Mina sötnosar
 
 
Gott enkelt fika =) dessa baka jag i går muuuums!!
 
Goda segmjuka kakor som ger mersmak.
 
 Ca 32 st

5 dl vetemjöl
5 dl strösocker
10 dl havregryn
1 msk bakpulver
250 g smör
1 dl ljus sirap
2 ägg

GÖR SÅ HÄR
1. Sätt ugnen på 175 grader. Häll mjöl, socker, havregryn och bakpulver i en bunke.

2. Smält smöret och häll det tillsammans med sirapen och äggen över de torra ingredienserna. Blanda ihop allt till en kladdig smet.

3. Bred ut smeten i en långpanna, ca 30 x 40 cm, klädd med bakplåtspapper.

4. Grädda kakan mitt i ugnen i 15–18 min. Den ska inte kännas riktigt färdiggräddad, då blir den torr och hård. När den kommer ut ur ugnen sjunker den ihop och stelnar lite. Skär den i rutor när den har svalnat.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0