20 November

Torsdag!!
Äntligen ser man ljuset ur tundel, mot helgen =)
 
Jag må säga att jag fortfarande är snorig, inge dålig men jag kan ju säga tt jag inte är riktig 100. I går hemma så gjorde vi lite allt möjligt, rensa, bytte sängkläder lagade mat. Vilade i soffan tills Per kom hem från jobbet, flytta upp sig i sängen och somnade i bra tid. Vila sig i form är det som gäller.
 
Idag så står jag över fotbollsträningem, åker kanske ner å kikar till de andra.  Annars i dag ska de bakas lakrits chokald/snittar som finns bland alla mina recept. Tänkte också baka goda snickers kakor, som även vi har till julgodis här hemma gör en dubbel sats så de räcker för kalas och julgodis.
 

Snickerskakor

snickerskaka
 
 

1 burk jordnötssmör (350g)
2 dl socker
2 dl sirap
10 dl cornflakes
1/2 tsk vaniljpulver (eller 1 tsk vaniljsocker)

200 g  maraboue choklad till garnering

Gör så här:

  • Smält samman jordnötssmör, socker och sirap i en kastrull (Obs, det får inte koka). Rör då och då.
  • Krossa flingorna och blanda ner i kastrullen tillsammans med vaniljpulvret. Rör om.
  • Bred ut röran på ett bakplåtspapper eller i en bakplåtspapperförsedd form.
  • Smält chokladen och häll/bred över.
  • Låt stå svalt en stund och skär sedan i bitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0