12 Juni

Torsdag =)
 
Hade en hostig Tindra i natt som sov brevid mig, Per jobba natt så hon hade gott om plats, men en då låg hon tvärs över hela sängen jag vet inte hur många gånger jag flyttade på henne. Innan hon somna så var hon lite nervig inför denna dag de ska ta hål i öronen i dag <3 älskade söt hjärtan.
 
I dag ska det vara barnens dag =) ta hål i öronen, äta glass och sedan vara hemma och göra det som dom vill göra =) Torsdagar är lite så.
 
Bakade en rabarberpaj i går, barnen plockade och skar rabarber bitarna å jag gjorde degen, gick på max  15 min och då har den gräddats färdig också.
 

Du behöver ungefär 4 stjälkar rabarber som du skär i småbitar och lägger dem i en form med socker över. Jag hällde lite sirap över också  Gör sedan degen. 150 g smör och 2 dl mjöl 0,5 dl socker, dega i hop det.och smula över rabarberna. In i ugnen på 180 grader tills den gått fin färg =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0