20 Augusti

Onsdag!
 
Riktig usel natt, är riktigt trött i dag. Tog en promenad till jobbet, blev pigg för stunden. Den dåliga sömnen berodde på att jag var i Huge å spela match, vi vann =) skit bra alla i laget jag är så stolt alla är så duktiga =) hejja oss. vinst 4-2. typ 10 min kvar av andra halvlek så får jag ett skott mot mig jag vänder mig om för tänker att den får över mig, men icke den hamna i mitt bakhuvude och jag föll i backen, sedan resta jag mig upp ganska snabbt å förll i hop igen, allt snurra å jag börja må illa. Tog typ de där 10 min innan jag klara av att ställa mig igen. Efter dusch å ett stop på max så blev det bra igen =) Lite dåv huvudvärk, kom i säng efter 23 å Per var ute i garaget ett tag till.  Jag försökte somna men var orolig i kroppen, tänkte på smällen, tids nog somna jag och fick sån hemsk mardröm som jag mår dåligt av ännu. vill inte skriva här för jag vill inte påminnas om den... Hoppas den försvinner snabt ur huvudet. nog om de jag jobbar och har inte ont i huvudet =)
Tänkte träna i kväll
 
Baka äppelpaj i går mums mums mitt egna recept kommer här
 
 
2 skalade och skivade äpplen
200 g margarin
3,5 dl mjöl
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
socker , sirap och kanel att ha över äpplena
 
Börja med att smöra en pajform, knåda ihop degen och lknåda ut den i formen, spar ite deg för lite smulning över äpplerna sen. Lägg på äppelskivor, ha på socker, kanel och lite sirap. Till sist smula över resten av degen. In i ugnen på 225 grader i 20 min. ungefär tills den fått färg
 
Hittade ett tips här nu när det börjar bli lite kallare ute
 
Varm choklad
 

ca 3 dl mjölk
1 stor matsked nutella
vispad grädde
nougatsås el. chokladsås

1. Vispa ner nutellan i mjölken i en kastrull. Låt koka upp och servera varm tillsammans med vispad grädde och lite nougatsås på toppen! N

1

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0