2 april

Onsdag!
 
Kanske låter fjantigt men jag har så ont i min tå, långt ner mot foten, är en sån smärta som huvudvärk typ. Ont gör de fick nog en smäll på träningen sist som kommer i efterhand. När jag gått en längre promenad så bultar det i hela foten, trodde den skulle ramla av i morse haha.
 
Tjejerna där hemma ska leka med sin Filippa i dag =) de leker så bra. Pappa per ska springa runt hammardammen, jag vet jag är lika chockad jag också =) men kul att han vill börja träna, och äta nyttigare. Han har nog gått varje dag nu sen han bestämde sig förra veckan =) tummen upp.
 I stugan kan vi springa tillsammans och det har inte hänt många gånger, har det ens hänt? jo nån gång 3 kanske på 8 år. =)
 
I dag ska vi prata om lägret vi ska ha med fotbollen och avslutas med träning. =)
 
Perfekt påsk tårta =)
 
Jennys mat blogg har så mycket gott http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/2014/03/30/vartema-pasktarta/
 
Påsktårta
 

Till tårtbotten på 20-22 cm behöver du : smör & ströbröd till formen

150 gram smör 2 ägg 2 1/2 dl vetemjöl 3 dl strösocker 2 tsk bakpulver 1/2 dl kakao 1 tsk vaniljsocker 1 nypa flingsalt 1 1/2 dl hett vatten

Cirka 11 KitKat gick åt till denna tårtan.

Garnering : Chokladbitar & påskgodis

Gör så här: Ugnen 175 grader. Börja med att smöra & bröa formen.  Fortsätt med att smälta smöret och vispa ihop äggen i en kopp. Blanda de torra ingredienserna och rör ner smör och de lättvispade äggen. Vänd sist ner de heta vattnet och häll upp i formen. Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 20- 30 minuter- eller tills den är färdig. Låt svalna innan du skär upp i 2 delar.

Fyllningen mellan tårtorna gjorde jag med citronfyllning : 

4 dl vispgrädde 1 1/2- 2 dl lemoncurd

Vispa grädden fluffig och vänd ner och blanda runt lemoncurden. Bred på lagrerna när tårtbotten och lite runt omkring tårtan, så fort den svalnat helt. Och ställ in i kylskåp under natten. Dekorera tårtan precis innan servering – detta är ju det allra

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0