17 Oktober

Torsdag =)
 
Trodde det skulle vara snö och kallt i morse när vi drog upp rullgardinen. men nä 7 plus ute. Per körde in bilen i garget i går så vi förberedde oss på dett all slippa skrapa is, jag packa i ordning barnen fodrade galonställ och vantar och andra mössor =) jaja nu har de lite att välja på dagis.
 
Springturen gick bra i går känndes kanon =) blev så glad benen sprang av sig själv kändes det som, i dag ökar jag på nån till kilometer. Blir senare i kväll det.
 
Annars i dag ska vi städa så roligt äre med det, städas ju inte själv. torka golv och dammtorka. Lovat barnen att göra chokladbollar i dag efter städningen =)
 
men herregyyd prova dessa när ni inte har tid att baka
 

Det här behöver du till 2 st koppar : 4 msk mjöl 1/2 dl nutella 4 msk socker 3 msk Kakao 1 ägg 3 msk olja 3 msk mjölk

Serveras med lättvispad grädde, färska hallon och nougatsås

Gör så här : Ta fram 2 koppar ( gärna någor mindre än mina ikea koppar på bilden) Blanda ihop alla ingredienser och rör till en jämn smet. Fördela i kopparna. Lite mer än 3/4 – jag tycker bara det är fint om lite av chokladen bubblar över på sidorna. Kör sedan en och en i micron på högsta styrka, Det beror såklart lite från micro till micro. men mellan 1.00 - 2 minuter. Man får prova sig fram, mina mug cakes var perfekta efter 1 minut och 30 sekunder. Då hade jag en lite större mugg – testa dej fram – för det är olika mellan olika microvågsugnaroch det är inte gott med en torr kladdkaka.

 

Sen måste jag försöka fixa mina ögonbryn är så missnöjd med dem. vill tatuera men Per tycker inte det och han tycker det är fult. hmm men de gör det ju så bra nu och kan få den färg man vill =) han har bara sett sånna som ser grå dassiga ut.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0