17 September

Måndag!
 
Sitter och snorar på jobbet, lite smått häning och lite ork. Klag klag..
 
Per har nyss lämnat på dagis så jag ska hämta när jag slutar, Novelia är också snorig och Tindra verkar ha klarat sig än..  Gårdagen kände jag mig febrig gick å la mig vid 8 och somnade tidigt. Hade inte så mycket ork i går men ändå tog jag en promenad ner till ica och hem. Tindra följde med Per ill byggmax. Massa gott åts i går men jag kände ingen smak eller lukt =( åt ändå onördigt.. 
 
I dag hoppas jag energin ska komma, blir ingen träning i kväll för min del, ska pysslas hemma får se om jag och barnen åker och kikar på träningen om det inte regnar. Dom är ju ledig i morgon så det är inte så brottom i säng.  Städ å plock har man alltid men ska försöka ta det så lungt som möjligt och det är ju jätte lätt när man har små barn =P bita i hop bara ;D slut gnällt för i dag hej hej
 
Bakväder?
 

Gula faran
Ca 35
stycken

3 ägg
4 1/2 dl strösocker
4 1/2 dl vetemjöl
3 tsk
bakpulver
2 1/4 dl kokande vatten
Glasyr:
100 g smält
smör
4 msk vaniljsocker
1 1/2 dl strösocker
1
äggula
Garnering:
kokos
Gör så här:
Vispa ihop ingredienserna till sockerkakssmeten. Häll den i en smord och bröad
långpanna (ca 30 x40 cm) och grädda mitt i ugnen, 200 grader i ca 20 minuter.
Blanda vaniljsocker, socker och äggula. Tillsätt det smälta smöret. Bred
glasyren över kakan när den svalnat något.
Strö över kokos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0