5 Juni

Snälla gode gud låt sommaren och värmen komma till oss så jag slipper vara så deprimerad! Barnen vill bada och busa lika så jag... (funderar på sistaminutenresa)


Gårdagen så dripp droppa det till och från hela dage, vi var på dagisavslutning på barnens dagis eller Jag och barnen för Per hade utur och jobba då men så är det. Vi fick vara under tak ett tag sen blev det uppehåll så åt vi våran picknik, picknick.. Sen kom de regn igen, knott kallt. Vi drog oss hem efter ett tag men precis när vi pasera staketet så sprack det upp igen och dom började dansa runt midsommarstången och Tindra blev så lessen för hon vela ju dansa men jag orka inte vända med cykeln och all packning vi får dansa på midsommar istället =)

Tyckte så synd om Tindra hela dagen, Hon hamna i lite bråk med grann tjejen då inte hon alls vela leka med Tindra och använde fula fenonem som att knuffas och säga dumma saker. Detta får mig att blir så arg och lessen att se sitt barn bli behandlad så. Men jag hämta henne och tala om att nästa gång säger du i från när du har kompis att inte hon får vara med! kanske fel från mig med men jag blev så arg av att se sånt. Alla ska få vara med..  Går inte in mer på det nu kan bli missförstånd..

Avslutade med fotbollsträning på kvällen och var ner till muntebo före och lämnade barnen som fick sova där =) Mormor vela ha dom, så de fick hon. Kändes tomt i går kväll efter träningen och i morse när jag vakna. De brukar ju i vilket fall sova när jag kommer hem från träning och när jag går upp på morgon. Per ska snart hämta dom för att lämna dom på dagis och han ska ut på sitt em skift..

I dag har jag planerat besök i lekparken och hos syster, sen kikar vi på balen =)

Om ni inte provat detta så gör de mmmmmmmm

Kladdkakecheesecake

Gillar du kladdkaka? Gillar du cheesecake? Om du svarade ja på båda frågorna, sätt igång att baka ;)

  • 150 g smör
  • 2 ägg
  • 3 dl strösocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 1/2 dl vetemjöl
  • 4 msk kakao

fyllning:

  • 2 ägg
  • saften från 1 lime
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 3/4 dl strösocker
  • 400 g philadelphiaost

Smält smöret och låt det svalna. Vispa ägg och socker, vänd i vaniljsocker, bakpulver, vetemjöl och kakao. Blanda i det smälta smöret och rör till en jämn smet. Smörj och bröa en springform och häll i smeten. Grädda nederst i 175 grader i 15 minuter. Gör under tiden fyllningen. Blanda ägg, limesaft, vaniljsocker och strösocker. Ha i philadelphiaosten och rör slätt (jag använde en elvisp). Tag ut springformen och klicka över ostfyllningen. Stick ner en gaffel på några ställen så chokladen tittar upp lite emellan. Grädda ytterligare 25 minuter. Låt svalna och ställ i kylen över natten. Servera med färska jordgubbar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0