16 Januari

Fredag =)
Underbart, denna vecka har gått jätte fort, inte mig emot.
 
I helgen har vi inte mycket planerat och det är skönt, bara vara hemma och mysa, leka ute i snön, eventuellt gå på julgransplundring med ovako. Per jobbar eftermiddag hela helgen så det blir jag och tjejerna.
I dag ska vi skicka ut Tindras kalas kort till sina kompisar, hon ska ha pyjamas party stora tjejern =)
Få se om vi hinner åka lite skridskor innan vi börjar med maten. Jag slutar ju tidigt på fredagar så de ska vi hnna.
 
Ikväll blir det Kyckling gryta med skivad potatis i ugn  (bilderna från google) men mina recept
 

Krämig kycklinggryta

 

4 st kycklingfilé

3 dl vispgrädde

2 dl creme fraiche

1-2 tsk soja

1-2 msk hel grönpeppar

1 gul lök

1-2 vitlöksklyftor

1 röd paprika

Smör till stekning

Salt & Peppar

Strimla och stek kycklingen och lök, tillsätt grädden, creme fresch, soja, paprika, peppar, vitlök och peppra, salta eller lägg till andra kryddor.

 

Potatis skivor i ugn

Skiva potatisen i 1/2 cm tjocka skivor. 
Lägg på en plåt och häll över olivolja.eller annan olja 
Vänd potatisen i olja, salt, peppar, jag brukar ha rosmarin och stek ca 20 min i ugnen.
Vänd potatisen några gånger under tiden den steks.
Så gott
 
Kall sås till salladen
 
1 burk creme fresch
smula en halv fetaost
salt
peppar
1 msk sweat chili
 
 
 
Det var menyn de för ikväll, så roligt att de kommer visa frångarna på fortet igen. Barnen är överlyckliga å jag med =)
Trevlig helg på er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0