1 December

December
Julens tid är här, vinter träden bär lite frost men inte snö som många önskar. Jag vill gärna ha snö runt julen det blir så mycket mer stämmning då. Barnen fick öppna sin första lucka ur kalendern i morse, de var glada och förväntansfulla över att se julkalendern på tven med. Jag gick till jobbet så jag få se julkalendern i kväll om jag hinner de före fotbollsträningen.
 
Helgen har varit bra som vanligt, kommer bilder här.
 
 
Team efterrätt, den blev god, men hade gärna vela ha saltlaktits istället för sötlakrits. Efterrätten gick hem hos många, Olle som var chef där var väldigt rolig och trevlig. Vi laga maten, vi åt tre rätters, städa undan, prata och skratta massa. Alla gjorde en bra insatss.

Lördag morgon, vaknade när Per gick upp till jobbet, kunde inte somna om. Låg och drog min innan jag ringde mamma och hörde hur det gått med tjejerna. Kl 9 var jag i muntebo typ. Fika lite där sen åkte vi och kikade på Jonnas innebandy match. de vann med 24-1 såå duktiga.
 
Fortsatte sedan ner till årets tomtesmyg =) Alltid mysigt. Kvällen spenderades hemma med familjen, vi laga god mat och bara var.
 

Första advent, mys frukost med första ljuset tänt
 

Vi satt igång med julbak, tjejerna var såå duktiga att baka, pepparkakorna gjorde inte jag något av alls de skötte dom själva, ja jag stoppa in och ut dem ur ignen som förvisso fungerar igen. Den retades med oss i lördags kväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0