8 April

Jaha måndag igen!!
 
Sitter med en celsius och försöker bli pigg på jobbet. I natt har Novelia varit så rädd och ingenting har hjälp =/ Hon är rädd för flogor och spindlar, hon säger att dom är i hennes tak i sitt rum. Det finns inga och dom är inge farliga säger vi 1000 gånger om. Började vid nattning då hon var svår att få att sova, hon somnade till slut i pers famn nere i soffan. Bar upp henne och vid 01 började hon skrika och hade panik. Per jobbade så klart natt så jag försökte lugna ner henne, dög inte att sova brevid mig helle, tillbaka i sin säng, tända lampan för att visa att det inte är flugor i taket det är hål i trätaket och kvistar som synd, hon ligger å letar efter och peker, jag tar upp henne så hon får känna på taket och kolla på nära håll. Lägger sig igen å jag går in till min säng och så börja hon igen. Tindra vakna hon också och fråga vad som händer, vi alla låg i min säng och sjöng och försökte lugna ner Novelia. Till slut somna hon under Pers täcke tog ett tag. Sen kunde inte Tindra somna om direkt heller. Tycker så synd om Novelia som ska vara så rädd. Vad gör man?
 
Annars, måndag igen, vi hade en bra helg, mycket gjort med ved och sånt. I går var vi ute i flera timmar uppe hos syster som vi fällt träd på deras gård eller Per och johan har fällt å vi har städat upp å burit å krattat. Barnen var ute å lekte där med oss. Sen tog jag och syster en promenad, Sen blev de götta i soffan resten av kvällen.
 
Fredagen slutade jag vid lunch då tog jag å barnen besök på badhallen =)
 
Lördagen var vi mesta dels hemma, plocka å tvätta å grejja, var bara ut till affären, var ju så kallt ute. Tog en löpning runt hammarnn Per å barnen satt i bilen medans ;D
 
Bakning av chokladbollar å lite krims krams
 
Jag efter löpturen som var sååå seg å tungt ( ja jag har svett under tutten)
Bashuset och fram med vårkläder i fredags, Tindra visar upp sig lilla modellen våran =)
Novelia vårat lill gullhjärta som är så rädd för de mesta ;D <3
å ja bjuder på den med (mamma knäpp kort på oss nu)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0