26 Mars

Dålig uppdatering jag vet!!

Har haft en super trevlig helg ;D

Är lite trött nu, gick och la mig ganska tidigt i går efter en hel dag med massa trevligheter, Började dagen i går med reäl sovmorgon bara för att man ställte om klockan. Vid 9 fick vi väcka Novelia för att hinna skjussa henne till mormor och morfar för jag och tindra hade showkidz. Tindra dansa hela dansen kul var det.. Hämta hem Novelia igen vi stannade i muntebo ett  tag.. Sedan åkte vi hem och baka tårta eller jag baka dom kollade på sin nya film smurfarna det finns ju en skräll med sånna filmer, bara att börja samla på sig. Gick sedan ut hängde lite tvätt ute, barnen lekte i sandlådan. Jag gick lite med Novelia utanför med vagnen hon somna så gott så medans Tindra cyklade brevid. Gick in och städade lite fixade fram lite för kalaset. Fick jätte fina pressenter ;D glömde bort att äta tårtan gjorde jag också haha får ta en bit i dag istället när barnens kusin Anton kommer på besök med familj..

Fredagen- Tog mig en cykeltur hem vid 10 tiden för att hämta hem Novelia som hade vart dålig i magen på dagis, men Per kom också hem så han fick hämta tjejerna på dagis så cyklade jag ner igen och jobbade. Hon var inte alls dålig stumpan så efter jobb blev det valbo för inköp av lite nya skor till barnen =) Tog storhandling på willys och avslutade på kappahl för inköp att dessa skönheter och dom var så söta med sina jackor, har inte hunnit knäpptnå kort alls i helgen =/ Blev grillning på kvällen hos familjen Lundmark/Kjellson på kvällen trevligt som vanligt =) Novelia visa inga alls tecken på att hon var dålig i magen, bajsblöjan på kvällen visa inge löst iallafall om ni nu vill veta ;D


Lördagen- Gick upp med tjejerna vid 08 åt god frukost med färskt bröd. Plocka lite inne innan vi klädde på oss för att åka ner och handla det sista. Var sedan ute och krattade så fint. Gräddade vofflor som vi åt ute. Har tagit fram utemöblerna nu så det var så mysigt att sitta där. så avnjöt man årets första påskmust i solen, helt underbart väder. Tog oss en liten promenad då jag hade tänkt en lång prommis men fick sedan punka på vagnen. Barnen sov gott iallafall, Tindra brukar ju inte sova men de guppa väl så skönt så hon somna.. 2 timmar sov de i vagnen medans jag kratta klart och Per kom hem från jobbet och fick njuta av dagen han med.  Barnen har så roligt nu när de kan vara ute och leka och med alla grann barn, lilla bullerbyn hemma vid oss kul med så mkt barn med samma ålder. Blev tacos till kvällen och mys i soffan. Barnen slockna vid 20 och vi vid 22 tror ja :D Tar på krafterna att vara ute i friska luften hela dagarna =)

¨
Söndagen har jag redan skrivit om uppe..
Om ni inte ser min nya bloggdesign så tryck F5.

I dag hoppas jag dagen går snabbt avslutar med fotbollsträning till kvällen ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0