28 November

Måndag!!

Helgen var underbar och nu tillbaka till verkligheten igen.

Fredagen så var jag och Per i Gävle, Valbo och sandviken. Vi handlade julklappar och mat bland annat =) Rosa hjälmar till barnen som de kan ha på dagis. Hemma var barnen med sin moster och Amanda och sen komma även mamma dit. Stressa hem igen och gjorde mat sen bakade vi lussebullar och pepparkakor. super mys. Pyntade upp allt också så det blev jul i huset.. Satt mig första gången i soffan vid 23. Bjuder på lite bilder ikväll från våran dator.

Lördag så fick vi sovmorgon i vanlig ordning =) bästaste barnen. Vi åt en mysfrukost sedan klädde vi på oss och gick ut i skogen och hämtade en liten gran och massa granris jätte fint hemma nu.. Sedan var det dags för en lätt lunch sen tog vi långpromenad med vagnen så töserna fick sova. Tog en dusch efteråt och vela blåsa håret men de kunde jag glömma. Per och min bror höll på med elen då =) Maria kom upp sen åkte vi på tomtesmyg som är så mysigt. Korv och pappakaka och hälsa å tomten ;D Stod i kö för att komma hem i säket 20 min med jätte mkt folk. Gjorde tacos hemma och åt gott hela kvälle, el grabbarna blev klar vid 23 tiden då de sprang emmelan mat bord och källaren typ hela kvällen ;D trevligt hade vi massa skratt.

Söndag även en härlig sovmorgon, lite stress då man ska hinna med första advents frukost, blev allt som kan stå på ett frukostbord, Per åkte ner och köpte färdig grilljerad skinka. =) gott blev de och sen frukost. Blev ingen lunch då vi var mätta. Tog en långpromenad i vagnen och tjejern somnade en stund som jag inte trodde de skulle göra. Duscha och börja göra i ordning sig lite smått. Vi åkte på Fabians dop som var jätte vackert fin sång och musik. God sörgåståra och kaka =).. barnen levde om i kyrkan i vanlig ordning jag och Per höll på att dö några gånger, vi skratta jätte mycket när vi skulle sjunga då vi såg att vi hade fått en psalm bok på finska ;D novela välte också en stol och oj oj men det gick bra dom som jobba där sa låt dom springa ;D  Sedan pricken på i:et var att det börja snöa , Tindra blev helt överlycklig. Vi fortsatte kvällen hemma med tv mys.

I morse var barnen trötta vid väckning, Hade problem att få upp dörrarna till bilen så jag fick stoppa in hjärtegullen från framsätet. Hade mycket kläder med mig som skulle till dagis. ringde Per sen och sa att nu måste garaget städas ur så bilen kan stå där aj aj kapten. =)

Efter jobb tror jag säkert barnen vill leka ute, sen blir det body pump för min del. Kanske hinna med att färga utväxten. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0