14 November

Måndag!!

igen =)

Då är man på jobbet igen, efter en trevlig helg hemma med familjen.
Fredags så jobbade jag fram till 09 då ringde de från dagis och tala om att Tindra inte var nå pigg. Hämta henne och satt oss i soffan hemma framför tv:n pappan sov för han hade jobbat natt. Novelia fick vara kvar på dagis så hennes syster fick lite lugn och ro hemma. Hon var mest trött efter all hostande och hes var hon. På kvällen blev hon pigg =) Per kom ner vid 10 för han kunde inte sova längre så jag åkte och jobba igen när han ändå var hemma =). Eftermiddagen kom mormor och morfar på besök. Sedan tog jag en löptur blev visst lite för mörkt mitt under löpturen så jag sprang fort.  På kvällen sen åt vi tacos och hade mys. Per och jag åt ost och kex på kvällen när fröknarna hade somnat höll oss vaken till 23 iallafall. pensionär som man är. (jag är)

Lördag, då började jag morgonen med en löptur i dimman, fortsatt sen inne med mys frukost och lek uppe på deras rum. Luncha lite, drog ut på en lång promenad barnen sov som stockar syster yster hängde med på promenad.  Fortsatte ute med att plocka på baskidan städa undan lite. Barnen var hjälpsamma tills Tindra kissa på sig =) Städa inne typ hela eftermiddagen. Grannarna kom över på ett glas på kvällen och lite snacks. Blev ingen kvällsmat för vår del då vi inte orka men barnen åt mat =) soffhäng hela kvällen, kollade på en film när barnen hade somnat och Per drog över till grannen för grabbsnack.

Söndag Fars dag. Pappan fick sovmorgon av oss =)  Novelia lite hänging sådär gnällig och lite varm vi gick ner strax efter 8 åt lite frukost men hon hade ingen särskild apptit.  Tindra hom blev aldrig riktigt sjuk hon var bara lite seg i fredags men som bortblåst sen, skönt. Vi tog oss en promenad efter lunch. Tvättade soff klädseln och sedan åkte vi till muntebo för att lämna pressent åt min kära far =) bjöds på gofika med tårta. Tårtan gillade Novelia då åt hon som bara den men fortfarande hänging. Hemma igen då kom broder på besök han hjälper oss med elen =) blev pizza på kvällen och Novelia åt ingen men sov lite till och från på soffan flera gånger under kvällen. kl 8 gick jag upp för att natta dom fick ipren och nässpray. tindra somna på en gång. Novela började piggna på sig och skulle läsa puuuu flera gånger hon skratta och vägra somna. Vi gick ner och kolla på tv med pappa och hon skutta i soffan vela inte sitta still, lekte och busade gick upp och försökta få henne sova efter 21 igen. Då somnade hon efter man skulle sjunga pippi om och om igen. Heej pippi heej pippi sjunger hon =)  Blev ju jätte trött jag med så jag gick bara ner och borsta tänderna så gick jag upp och la mig igen ;D skönt men var trött iallafall i morse när klockan ringde strax innan 07.

I dag var Novelia lite febrig, men med Ipren blir hon pigg =) Per är hemma med barnen för han är ledig tills onsdag. Efter jobb hem och mysa med mina tjejer innan Body pump 16:30. 

ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0