Sista Augusti

jeejj Onsdag och sista augusti, riktig höst nu det skulle vara sånt här väder hela september tydligen så det är helt OK så slipper vi börja elda och värma upp huset. Nu har vi ett jätte bra pelletsförråd så vi behöver bara fylla på var 3:dje vecka. ska vara så iallafall.

I morse smög jag upp kl 7 och tycker det är så orättvist att resten av familjen får sova och inte jag, ¨både i måndags och igår, Per har haft em och nu har han nätterna och innebär att jag kan träna ons, tors, fre, lör sön. men det var inte roliga pass på fredag eller lördag core börjar ju nästa vecka. Men FM och Pump blir det iallafall. Få se vad min familj hittar på i dag då, Tindra sa igår innan hon somna att hon vela åka till Ikea haha vad fick hon det ifrån få se om hon säger så till Per också. =)

Igår så var vi uppe hos syster och familj på kvällskvisten för att säga hejdå för de åker till Turiket i dag =) avensjuk jaaa... När vi skulle gå hem så cyklade Tindra och det gick snabbt ner för backen jag sprang bervid med Novelia i vagnen och tänkte att det var lagom fart men sen gick det plötsligt jätte fort och jag fick bara tag på cykeln så hon for i backen och slog huvudet hjälmen åkte upp och hon blev blå och skrapsår stumpan då. Ringde syster som kom ner springandes för backen och fick kolla men det var lugnt hon klaga inte när vi kom hem så det gick bra. I dag är hon blå. Då tänkte jag igår jaha hjärnskakning, röntgen, sjukhus blääää. men tur så gick de bra nu vill hon bara cykla där det är plant.

Bakade lite igår bara vanligt matbröd. men gott.

Kallt som tusan är det när man cyklar till jobbet på månarna.

Detta är världens godaste paj. Godaste kladdkakan och massa annat gott (allt från lejla bakar) Min idol synd att vi onte har någon som fyller år i familjen förns december. men man kan ju baka ändå men roligare att baka till något specielt. Det är roligare att baka än att laga mat!!

American apple pie     Klassisk kladdkaka



Böckerna jag vill ha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0