22 Februari

Onsdag!!!
 
Vad står på schemat i dag? Hämta barn på fritids, äta mellis sedan skjutsa Tindra till sin innebandyträning. Jag har tränat nu så ofta jag kan på fabriken och jag tycker det är så kul, men jag tror jag vilar i dag och tar en promenad med Jeppe istället. eller ja han får ju gå varje dag men kanske lite längre =)
 
Har inte mycket att komma med men ett litet bak tips vore kanske något? =)
 
Denna gjorde jag förra året och den är så god
 

5 ägg

4 dl strösocker

4 1/2 dl vetemjöl

3 tsk bakpulver

1 nypa salt

5 msk kakao

2 dl vatten

300 gr smör

200 gr knäckchoklad (jag använde marabous mjölkchoklad med daim)

1. Sätt ugnen på 200 grader 2. Vispa ägg och socker vitt och pösigt 3. Blanda de torra ingredienserna och vänd försiktigt ner dem i äggsmeten. 4. Tillsätt vatten och smält smör. 5. Klä en 40 x 35 cm långpanna med bakplåtspapper och häll i smeten. 6. Strö över grovt hackad choklad 7. Grädda kakan i mitten av ugnen i 10-15 minuter. Prova med en sticka, den ska vara lite kladdig. Låt svalna.

Chokladglasyr

2 dl vispgrädde 2 msk espressokaffe 200 gr mörk choklad 70% 2 dl kokosflingor

1. Koka upp vispgrädde, häll i espressokaffe och låt svalna något 2. Smält ner finhackad choklad och glasera kakan. 3. Strö över kokos och låt glasyren stelna

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0