22 September

Torsdag!
 
Ja jag har inte så mycket att skriva, dagarna flyter på! Jobba, hålla på hemma, träna, äta och sova typ =)
I går efter jobbet så var barnen sugen på att baka så de gjorde sockerkaka och chokladbollar. Efter de tog jag med Tindra runt hammardammen, hon cyklade och jag sprang. Sedan gjorde Per i ordning fläsk och raggmunk, super gott =) I dag så kommer barnen ha kompisar med sig hem så det är fullt hus när jag kommer hem. Till kvällen blir det fotbollsträning.
 
 
recept på kakorna jag bakade här om dagen
 
Choklad chip cookies
Bildresultat för choklad chip cookies m&m
 
 
225 g smör
2,5 dl havregryn
2 dl scoker
1 rsk vaniljsocker
2 ägg
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
m&ms choklad
 
Värm ugnen till 225 grader, klä en plåt med bakplåtspapper
Arbeta i hop smör, havregryn, socker och vaniljsocker. Tillsätt ett ägg åt gången.
Blanda samman mjöl, bakpulver och salt, rör ner det i nlandningen och tillsätt m&m. Rulla runta pingisbollar och lägg ut på plåten. grädda i 8-10 min i mitten på ugnen.
 
Novelias sockerkaka
 
Bildresultat för sockerkaka
 
50 g smör
3 ägg
2,5 dl vetemjöl
3 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 dl mjölk
 
Börja med att vispa ägg och socker vitt och fluffigt.
Sedan smälter du smör och tillsätter mjölken (låt svalna)
Blanda i mjöl och bakpulver i smeter och tillsätt sedan smörblandningen,
Rör om så det inte blir klumpar.
Häll i smeten i en smörad och bröad form. Grädda i mitten av ugnen i 25-30 min
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0