11 Maj

Onsdag!
 
Då var den sköna värmen slut då, men hoppas det blir varmt snabbt igen. =)
 
I dag är det chokladbollens dag och här kommer ett super gott recept på annorlunda chokladbollar från www.jennysmatblogg.se
 

 

Det här behöver du till 28-30 chokladbollar 200 gram smör 8 dl havregryn 3 dl florsocker 1 nypa salt 2 msk kallt kaffe 2  1/2 msk kakao 1/2 dl oboy

25-28 stycken plopp – med lakritssmak

Garnering: lakritsströssel

Gör så här: Mixa havregrynen med en mixer till mindre bitar. Vispa smör med florsocker till en jämnsmet, rör ner salt, kaffe, kakao & oboy. Vänd ner havregrynen vispa till en slät smet och ställ kallt i  1 timme. Rulla sedan chokladbollar och tryck ut en grop i mitten för ploppen och rulla ihop till bollar. Rulla dem sedan i lakritsströssel och ställ svalt till servering.

____________________________________________

Ska hem och baka dessa i dag, sedan ska jag ta mig ut på en löptur. Har inget annat planerat. Per och Novelia håller på och klipper gräset hemma

Igår kväll så blev vi bjuden på laxpaket som grillas hos mamma och pappa och så passade jag på att träna på deras löpband och jag valde en kategori fitness och jädrar vad jag fick springa. 4 km och upp för backar, snabba intervaller och på slutet blev det en nerjogg, super skönt var det. Så jag fick både mat och motion på samma gång =)

 

Barnen vela också prova

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0