21 November

Måndag!!

Har haft en lugnt härlig helg =) Helt glömt bort att blogga.

Fredag- Slutade vid lunch =) Hämtade barnen vid 13. tindra var lite trött så vi tog en tur i vagnen men hon somnade inte men fick vila lite. Vi tog oss ner till bruket senare köpte hem lite gott bland annat pepparkakor med ädelost =P. Vi Fick besök sen på eftermiddagen av Malin, anton och Ida så barnen busade och lekte. Alltid trevligt att träffas. Vi hade mys sen på kvällen kika på tv barnen var uppe med mig till halv 9. fick sovmorgon till halv 9 dagen efter =) Per hade em helg.

Lördagen- dejt med Malin och barnen i lekparken på förmiddagen, blev lite stress med frukost och hinna klä på oss men vi hann =) Sedan gjorde vi lunch, tog en promenad. Åkte ner till muntebo sen när de vakna. Barnen fick leka med morfar medans jag och mamma/mormor åkte på body pump ;D Avslutade kvällen hemma med flygande mattan och godis =)

Söndag- Sovmorgon till 9 ;D jag vaknade före hela familjen, mys frukost, promenad i regnet, Tindra har sluta sova middag då sa hon, var vaken i dag med så hon har bestämt sig för att inte sova mer =)  Var ut och cyklade lite på eftermiddagen plocka undan hinkar och spadar. Myste i soffan typ hela söndagen ;D

När Tindra sjunger  flygande mattan brukar jag också sjunga med henne men hon gapar rakt ut men neeej mamma jag sjunger du kan inte hahah =P Kul att retas med. Novelia har lärt sig fler ord i helgen hon säger dansa, hunga (sjunga) titta mig =) sötnöt..

i dag kommer morfar upp och busar lite innan jag kommer hem från jobbet. Får se om det blir pump till kvällen men då måste jag firra barnvakt får se. Per jobbar em natt han.  =P

Vi har för den delan bakat i helgen, sockerkaka och kladdkaka ;D

tänkte dela med mig av ett lite tips

när ni smörjer och bröar en form ta istället krossad pepparkaka, gud så gott och lätt att diska bort sen också.
Ha i också lite sirap i kladdkakan blir lite mer smak ;D

snart dags för all saffran att komma fram finns ju så mkt gott att baka till de. Tur att vi har ett kalas hemma hos oss snart när pappa Per fyller ;D Så ni vet


Kommentarer
Postat av: katrin

Det är så himla svårt. Jag har inte en aning faktiskt :/



Nja bra och bra va väl verkligen och ta i. Men jag försöker ta mig framåt, för barnens skull.. Men det är så jäkla tungt att vara ensam..

Hoppas det är bra med er!

Kram

2011-11-21 @ 13:06:55
URL: http://katrinkjellsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Ja, hoppas dom ringer dit mig fler gånger, va jätte roligt:)

Jag det tror jag, hon sträckte armarna mot mig när jag kom dit, och ville sitta i mitt knä ! Så lite kanske :D

2011-11-21 @ 16:03:34
URL: http://malinhedblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0