27 December

Jaha är julen över nu då eller? Tänka sig att man längtat så efter julafton så känns det som om den är över på en piss kvart =) men gud så trevligt vi har haft. nu vill jag inte se en kötbulle på länge. Vanlig måndag i dag och Per jobbar men säkert inte så länge. Blir väl att prova bobben som tindra fick och en efterlängtat lång promenad =)

 Dagen före jul blev det bara mys med bad i Borlänge och bingolotto hos mamma och pappa.

Julafton- Först firade vi hemma med en mys frukost och barnen fick öppna det flesta av sina julklappar. Dom bestod av kök, docka, dockvagn, matvaror, leksaksbilar, med mera det är så fullt med leksaker nu och vardagsrummet ser förjävligt ut. Måste få struktur på det hela. Ja sen åkte vi till svärmor/farmor och svärfar/farfar och åt mat då och kollade kalle anka julklapparna sparde vi till annandagen då alla kunde vara med att byta för vi hade ju lotto dragning om vem vi skulle köpa till =) Sedan efter kalle anka drog vi till muntebo för att fira jul med min familj och det är så kul när alla kan vara med. mat igen och sen kom ju jultomten och snacka om att Tindra blev chokad haha, hon blev inte rädd bara mest förvånad att tomten var hos henne och gav henne julklapp. tomten fick till och med en kram. Tindra charmade alla när det var dags att öppna allt och skrek åååhhh guuuud =) Älskling. Mycket julklappar

Juldagen- Jullunch i muntebo, sedan stressa ner till Uppsala til Pers mormor och morfar för att fira jul där, Mat och julklappar igen =) Hemma sent och då fick det bli en film,.

annandagen- Julfirande i prästhyttan hos farmor/farfar med mat och julklappsbyte. Per hade ju mig så av han fick jag en fin skjorta från h&m. Jag hade johan och han fick lite sprit =) Barnen fick ju julklappar som vanligt och många, Vi hade ju lottodragning för vi blev ju bjuden på resan till gran canaria här om 3 veckor eller 2 veckor kanske det är?? ah snart iallafall =) Ja sen blev det kalas på hotel Hof då bror fyllde år igår.

Har dock inga bilder att lägga upp då jag tror kameran är kvar i P-hyttan.

Som ni kanske märkte så var ju inte vädret de bästa igår för att köra bil. tror det tog 40 min ner till torsåker igår. Vi åkte av vägen så en traktor fick dra loss oss =) Sen skogsvägen tfram till huset var dte ju ingen som hade åkt så vi plogade ju vägen med våran låga bil =) snö på rutorna så man fick chansa vart vögen gick ;D haha nerverna var utanpå hela vägen från Hofors. fram kom vi och likaså hem =P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0