13 Januari

Onsdag!!
 
Ännu mera snö =P nu har vi en hel del och jag tror det räcker ett tag =)
 
Idag ska jag och Tindra dela ut alla kalas inbjudningar, sedan laga mat och fixa för kvällen. Nu är det även kallt ute och jag tar mig inte ut och springer då för jag tycket det är jobbigt att andras då, jag kan inte ha någon sjal eller mask för det känns så konstigt =/ hoppas det blir mildare för nu är det uppehåll med fotbollen tills sista januari då börjar all fys =)
 
Vi har också bakat dessa godingar
 
Silviakaka
 
 
Bildresultat för silviakaka med strössel
 
Det här behöver du :
6 st ägg 6 dl strösocker 6 dl vetemjöl 6 tsk bakpulver 1 msk vaniljsocker 3 dl vatten
Glasyr:
200 gram smör 8- 9 dl florsocker 1 tsk vaniljsocker 2 äggulor 1 tsk pressad citron

 

Gör så här :
Ställ ugnen på 175 grader, och ta fram en plåt / form och klä den i bakpapper eller smörj och bröa. Vispa ägg och socker poröst, blanda sedan de torra ingredienserna till kakan, och vänd ner i smeten. Varva med vattnet och rör tills du fått en  klumpfri smet.
Häll ut i formen och ställ in i ugnen i cirka 25- 30 minuter, prov känn med sticka. Under tiden gör du glasyren, smält smöret och rör ner alla ingredienser till glasyren och vispa den slät. Låt svalna något och  låt kakan svalna helt innan du breder på glasyren. Strö över kokosflingor eller strössel och ställ svalt ytterligare en liten stund innan du skär upp kakan i bitar.
 
http://www.jennysmatblogg.nu/2014/02/11/silviakaka-med-strossel/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0