8 September

Tisdag!
 
ja det gick ju så där att  träna i går, jag körde uppvärmning och kände väl att det var jobbigt, typ som att kondisen var borta. Vi hade lite skott och spel men spelet så orkade jag inte riktigt, kommer säkert ta ett tag innan man är tillbaka i sin bra form. Jag tänker inte spela match idag, jag vill inte att det ska ta om det är jag livrädd för, jag väntar hellre för länge fast jag är väldigt spel sugen.
 
Åker ner och hejjar fram laget senare iallafall<3
 
Länge sedan jag tipsade om något gott recept
 

Havre- & Nutellakakor

Ta fram dina vackra kakformar och baka de här Nutellakakorna.
 
Goda munsbitar där spröd mördeg möter krämig Nutella.

Ca 20 små

150 g smör, rumsvarmt
1 ½ dl strösocker
3 dl havregryn
1 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Fyllning
ca 200 g Nutella
ca hasselnötter

GÖR SÅ HÄR

1. Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop alla ingredienser till en deg.

2. Forma degen till runda bollar och tryck ut dem i valfria, lite fastare formar, av folie eller plåt.

3. Grädda kakorna mitt i ugnen i 11–14 min.

4. Smält Nutellan över vattenbad. Häll den 
i formarna och dekorera varje kaka med en hasselnöt. Låt fyllningen stelna.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0