24 Oktober

Freeedag!!
Låg å hörde hur regnet smattrade mot fönstren, huset och taket i natt, jag hade svårt att sova, Per hade det jobbigt att gå upp i morse till sin förmiddag klockan bara ringde å ringde han var så trött så, å jag tjata gå upp nu!! men när min klocka ringde så var jag pigg ändå =) fredag tänkte jag å skutta upp. Barnen var pigg å glada å taggad på dagis.
 
Helgen kommer bara fullspäckad som vanligt men jag gillar det =) Jag är en sån person som vill ha liv å rörelse dygnet runt =)  I dag så hämtar jag tjejerna på dagis så ska vi åka å bada, sedan är vi lagomt trött å mjuk i kroppen för att inta mys fredag med tacos, å chips å idol =). Per har ju förmiddag men utfyllnad när dte är fredag så han kommer hem lagomt till tacosen,
 
Lördag så är det morgon löpning, knäppa kort på folkan, besöka valbo för att införsaffa lite pressenter, ta ner studsmattan, ställa undan cyklar och städa lite på tomten.  Sedan är det inte planerad vad vi hittar på, laga någon god mat ska vi göra iallafall. Söndag dans för tjejerna, löpning för mig, lunch sedan badkalas för Tindra och Novelia, Åker vidare direkt till Gävle för att fira maria som fyller år. Jag har flaggat för att äta på max sedan tror ingen i familjen protesterar =) åh måndagen är jag ledig =) då dagis är stängt. skönt
 
Gårdagens middag
 
Omelett med kryddost & skinka
 
 
Du behöver
 
3 st ägg
1 dl riven ost (naturell)
1 msk grädde
3 st skink skivor som du hackar i bitar
2 skivor kryddost (lidls med smak av basilika, paprika hade jag)
paprika krydda
svartpeppar
 
Börja vispa upp ägg, tillsätt grädden, ost och kryddorna.
Stek upp äggen i smör ena sidan sedan lägger du den på en tallrik och snabbt lägg på kryddosten och skinkan och vik ihop den. Gott och mättande smaklig måltid
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0