14 Oktober

Måndag!
 
Ja visst måndag igen, jag bloggade inget alls nästan förra veckan, men nu så ska det bli ändrig =)
 
Hoppas på att orka med en löptur snart 1 vecka och 1 dag sen i dag =( uva har ju vart förskyld men nu är det typ borta men känner mig orkeslös får ont i bröstet om jag anstänger mig för mycket och så svettas jag för ingenting så än får det vänta.. Som korta promenader blir som 1 milj löpning i jämnförelse.
 
Helgen så har vi besökt badhuset, haft besök av barnens kusiner och så har vi haft jenne med barn på besök, kikat på smurfarna 2, käkat pizza och bara myst hemma. bakat en hel del =)
 
Barnen har dans som vanligt på måndagar så jag tar väl mig en promenad medans.
 
 
Vi har bakat äppelpaj som är världens godaste mitt eget reccept
 
300 g smör/margarin
4 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 dl socker
Knåda ihop degen och ställ in i kylen medans du skär äppelbitar.
 
Knåda ut lite mer än hälften av degen i formen, lägg över massa öppelbitar, häll över lite sirap, socker, kanel och brun farin. Ta resten av degen och lägg över mönster över äpplena och in i ugnen 200 grader tills den ser färdig ut, inte bränd på degen.
 

Muffins med marmellows
 
har recept hemma på det kan den inte i huvudet men gott =)
 

Blåbärsmuffins
 
har också recept hemma
 
 
 
 pyssla har vi gjort mycket också =)
 

Kusinerna Justin och anton
 
 
Bio i går med barnen, syster och jonna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0