7 November

Torsdag!!
snart äre fredag =)
 
Weej vad roligt det var med fotbollsträning i går, per fick hjälpa mig av med linnet när jag kom hem den gick inte att få av var helt genom svettig så det ska vara =P. Är inte van med inomhus har ju mesta dels sprungit ute varje dag sen vi slutade med utomhussäsongen och visst blir man svettig men inte på samma vis som inomhusträning. Men som sagt roligt och kul att träffa alla härliga lagkamrater.
 
I dag så ska jag och syster fixa pressent till våran kära mor som fyller år i morgon, fast hon ska ha fest på lördag =) skönt att få det fixat innan. Planerat löpning och solning med mamma senare.
 
barnen är på spökfest på dagis, Per fick sminka dem i morse och klä ut dem, det blev bra sa han dom var nöjd. hoppas dom har det trevligt på dagis.
 
I dag är det kladdkakans dag =) den firade vi i går och åt
 
Mitt recept
 

100 g smält smör
2 ägg
1,5 dl mjöl
1 dl socker
2 msk vaniljsocker
4 msk kakao
1 dl sirap
1 dl chokladsås
 
Ställ ugnen på 175 grader, smält smöret, vispa ihop ägg och socker vitt och poröst, blanda i allt annat rör försiktigt och vänd runt. Bröa och smöra en form och grädda 15-20 min jag har varmluftugn och tog ut den efter 15 min ungefär =) kladdigt är gött
 
ett recept från http://www.femme.se/jennysmatblogg/ besök gärna den finns hur mycket som hellst om mat och bak. Tänkte baka denna till Pers 30 år fest då man kan göra långpannor
 
 
 

Det här behöver du :

Smör & ströbröd till formen 3/4 dl vetemjöl 2 1/2  msk kakao 1 tsk bakpulver 100 gram mörk choklad 3 ägg 2 3/4 dl strösocker 1 tsk vaniljsocker 140  gram rumsvarmt mjukt smör 100 gram hackad valfri kvalitetschoklad

Gör så här : Ställ ugnen på 160 grader och smörj en form 20*20 cm . Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao i en bunke. Smält chokladen över ett vattenbad, medan du vispar det mjuka rumsvarma smöret med socker, vaniljsocker poröst med elvisp.  Tillsätt ett ägg i taget, och vispa till en jämn smet. Vänd ner den smälta chokladen och sikta ner vetemjölsblandningen och blanda sist ner de hackade choklad bitarna. Häll smeten i smord form och grädda i mitten av ugnen i cirka 45- 50 minuter.

Tid är beroende på hur kladdig och krämig du vill ha den, denna kladdisen var inne exakt 50 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0