15 November

Men välkommen fredag =) Hoppas du stannar länge..
Skönt, mycket skönt!
 
Planer för dagen är lite beroende på när jag går hem för dagen om jag hinner med löpning och solning. I dag är det tjejkväll hemma hos Elin och det ska bli super trevligt =). Tjejerna får ha pappa mys med pizza och kika på idol.
Ett måste är att se sverige-portugal så hoppas mina icke sport intrseserade vänner vill kika ;D
 
Lördagen är planerad vi besöker badhuset, är lite sugen på ikea också så vi hinner nog båda ;D kvällen ska bara vara lugnt och mysig.  söndagen är inget ännu planerat tjejerna ska väl leka med filippa en sväng som de längtar =).
 
Jo i morse när jag lämna bilen på framvagnsinställning så skulle jag svänga in där och backa upp fint och parkera utanför, då stog alla mek gubbar utanför och rökte och kika på mig guud så nervös jag blev att jag skulle få motorstopp eller parkerar fel eller något men de gick galant =) brikar ju inte vara nå problem men när folk står och kollar blir jag nervös. Fick komentaren kör ju bil bra du =)
 
Jag tycker att äppelpaj fungerar super bra till julen. Ha mycket kanel på och lite lingon och vaniljvisp till =)
 
 
Pajskal
300g mjukt Smör
6 dl Vetemjöl
1,5 dl Strösocker
1 nypa Salt
 
Fyllning
Mycket äppelskivor täck hela pajskalet
pudra på socker och kanel jag har rätt mycket
häll över sirap
och jag har även farinsocker på
 
Gör så här
Pajskal: Mixa/Knåda alla ihop alla ingredienser till en  fin och jämn deg. Tryck ut två tredjedelar av degen i en pajform. Tryck  upp degen så att den slutar ett par centimeter ovanför kanten, annars  går det inte att fästa fast locket. Kavla ut resten av degen så att det  blir tillräckligt stort för att täcka hela pajen.
 
Jag har vaniljvisp och lingon till =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0