4 Maj

Jodå satt jag lever ;D Inne i maj nu, härliga månad, har planterat jordgubbsplanor och fyllt på jord i mina rabatter och gjort fint. Meen i dag känns våren långt borta när massa snö ligger som ett täcke. Hoppas mina jordgubbsplantor klarar sig. Tindra älskar verkligen att hjälpa till med trädgården ;D

Sedan sisst har vi ju firat sista april som vi gjorde hemma hos oss med massa trevligt folk, familj och grannar, huset fullt och tiden gick så snabbt. Kikade på kasen och fyrverkeriet och Novelia var så rädd när det small så vi fick sjunga för henne och hålla henne tätt emot oss go stumpan. Barnen var vaken tills halv 11 tror ja dom var så duktig, de hade ju många att leka med..

Härligt väder i några dagar så man har passat på att sola och tagit långpromenader =P

Spelade för övrigt första matchen i går mot Strömsbro och det sluta 1-1 mycket bra spelat assist från mig ;D Nu kan vi bara bli bättre och orka in i det sista. 1 Poäng iallafall.

Fick hämta Tindra på dagis i går då hon hade feber tog med tjejerna hem och sedan körde ner dom till muntebo till mormor och morfar, där var hon relativt pigg sedan när jag hämta så lekte hon hela eftermiddagen med sin granne dom har så kul ihop. Ingen feber och heller ingen i morse, Dom är hos mormor och morfar i dag med, de älskar verkligen att vara där och tur att mormor är ledig så hon får rå om sina barnbarn. blir inte så ofta när hon jobbar.

slutar ju tidigt på fredgar ska bli skönt med helg igen efter bara 3 arbetsdagar. Blir lugnt kväll i dag är så trött då jag drack en celsius igen till matchen och hade svårt att varva ner, har bara mig själv att skylla.. Tidig kväller jajamen.. Vi ska hämta Per sen och jag ska dra på släpvagnen så ska vi köpa lite brädor. Så vi kan göra klar gaveln. Hoppas jag får på släpvagnen bara ;D

Övrigt så har Novelia börjar prata jätte mycket hon babblar på riktigt långa meningar och tydligt språk, Tindra har fortfarande svårt med R, S, D men så söt när hon pratar eller sjunger.. Mina älskade <3

Bjuder på lite inspiration till trädgården i sommar

ska sätta hallonbuskar och härliga Lobelia blommor då namnet Lobelia är lite inspirerat till Novelias namn


 

Sånna här vill jag sätta på hus väggen in till ytterdörren



och lekstugan måste få sig blommlådor med.. Blir vita hissgardiner där och detta typ till köksduk och skåpdraperi






Ha en trevlig fredag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0