18 December

4 e Advent, alla ljusen är tända och det sprakar i braskaminen, det snöar, vi fick reäl sovmorgon, frukosten intagen snart ut och leka skogshuggare för i dag ska en gran in i detta hus och kläs så klart. Julstämning på hög nivå med härlig julmusik. Barnen är pigga och glada vad mer kan man begära? ;D

Helgen har sett ut på följande vis.

Fredag- En vända in till köpis, tomten var där på besök och barnen avgudade honom =) Per lagade gudomlig god mat. shilone stek, hasselbakspotatis och egen pepparsås. Sen åkte han på grabb kväll och jag och barnen myste i soffan med godis och film.

Lördag- Långpromenad, hälsade på hos Pers farbror med familj, barnen vela träffa hästarna =) Hem igen och gjorde tacos, kollade  på flygande mattan och myste hela kvällen.

I dag måste vi åka lite pulka snön är ju här ;D jeeej..

För övrigt har vi skrattat åt Tindra hon är så rolig ;D blivit väldigt bestämt hon säger allt som jag säger och håller med mig om allt. Så kul i går när Per hade datorn och jag sa att nu vill jag låna den.. Tindra sa Pappa nu ger du tillbaka datron till mamma med armarna i kors haha och bestämd blick.. Våran tjej som snart blir 3 år... Novelia har blivit så duktig på att prata så kul när hon säger yogurt.. buburt. =) men mnan förstår ändå..

Nu vela barnen öppna sina julkalendrar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0