2 Mars

Onsdag!!
 
mot helgen =) hoppas Per blir frisk å kry snart så vi kan hitta på något hela familjen nu när han har ledig helg också. Barnen har lite hosta fortfarande men pigga å glada. I dag ska jag överaska dom med sportlovs bio på Folkan. Jag går hem lite tidigare så åker jag hem och hämtar dom =) zootropolis tror jag den hette.
 
ett bak tips var ett tag sen
Tänk att ta med detta ut på en fika. =) Med lite varm choklad till
 

5 ägg 4 dl strösocker 4 1/2 dl vetemjöl 3 tsk bakpulver 1 nypa salt 5 msk kakao 2 dl vatten 300 gr smör 200 gr knäckchoklad (jag använde marabous mjölkchoklad med daim)

1. Sätt ugnen på 200 grader 2. Vispa ägg och socker vitt och pösigt 3. Blanda de torra ingredienserna och vänd försiktigt ner dem i äggsmeten. 4. Tillsätt vatten och smält smör. 5. Klä en 40 x 35 cm långpanna med bakplåtspapper och häll i smeten. 6. Strö över grovt hackad choklad 7. Grädda kakan i mitten av ugnen i 10-15 minuter. Prova med en sticka, den ska vara lite kladdig. Låt svalna.

Chokladglasyr

2 dl vispgrädde 2 msk espressokaffe 200 gr mörk choklad 70% 2 dl kokosflingor

1. Koka upp vispgrädde, häll i espressokaffe och låt svalna något 2. Smält ner finhackad choklad och glasera kakan. 3. Strö över kokos och låt glasyren stelna

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0