15 Mars

Tisdag!!
 
Lite svårt att välja ytterkläder till barnen nu.
Kanske bäst att köra på skalkläder och fodrade stövlar. Är det lite kyligare så går det att ha fleece under ställen.
 
Idag så är det en tidig träning och det gillar faktiskt jag, då hinner jag lagom hem och byta om och åka ner, så kommer man hem i lagom tid och äter middag med familjen och ta det lugnt innan läggdags =)
 
Snart är det påsk också , vi brukar åka till stugan men i år blir det inget för typ de flesta jobbar och så ska jag ha min 30 års fest då.
 
Jag tänkte tipsa lite här om pyssel och mat till påsken =)
 
Dessa kan ni sätta fast i påskriset =)
Ni behöver klädnypor , papper och knappnålar
 

Tissue paper butterflies

ägg koppar
 

Tp roll Egg holder7

 

Tp roll Egg holder8
 
 
Petit choux– med räkor , creme fraiche och svart  http://www.jennysmatblogg.nu/2013/04/19/petit-choux-som-forratt/kaviar    Har man inte färskost hemma går det lika bra med bara creme fraiche, jag tyckte smaken blev extra krämig och god med lite philadelphia i. 

Det här behöver du till smeten 20 : 2 dl vatten 75 gram smör 2 dl mjöl 3 ägg

Fyllning :  1 dl creme fraiche 1 dl philadelphiaost salt och peppar räkor finhackad rödlök svart rom

Gör så här : Ställ ugnen på 200 grader. Koka upp vattnet + smöret i en kastrull , och smöret skall smältas helt. Vispa kraftigt ( jag hade elvisp ) och vispa i mjölet, när det är ordentligt blandat så knäck i ett ägg i taget fortfarande under kraftig omrörning. När det är en kletig och jämnt blandad smet så klickar du i den i en spritspåse och spritsar sedan ut cirka 12 – 15 bröden. Grädda i mitten på ugnen i cirka 20- 25 minuter tills de har fått färg och blivit lätta och luftiga. Låt sedan svalna på galler medan du förbereder fyllningen.Rör ihop creme fraiche, philadelphiaost med lite salt och peppar. Skala räkorna och hacka löken. Skär sedan av toppen på de luftiga bröden, och bred ut krämen och toppa med lök, räkor och kaviar, sätt på locket och servera genast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0