23 September

Onsdag!
 
Vi har haft lite kattproblem hemma som jag inte skrivit så mycket om men idag kommer ena katten flytta till ett annat hem. Jag hoppas det blir bra då jag inte tror den trivs hos oss då den inte är rumsren och är elak mot oss. Den andra katten som vi ska behålla är lugn och tycker om att bli klappad och är mer social.. Hoppas detta blir bra nu.
 
Annars så har jag börjat med mer löpning nu när dte inte 'r fotbollsträningar och det har känts bra än så länge. Idag ska jag också ut på en tur. Idag ska vi också gå igenom alla vinterkläder för att se vad som ska köpas nytt och så =) Inget annat planerat
 
Ett litet kakreccept till er
 

  

100 g smör
½ dl socker
½ dl farinsocker
1 dl jordnötssmör
1 ägg
1 krm vaniljpulver
½ tsk bakpulver
2 ½ dl vetemjöl
mini marshmallows

1. Värm ugnen till 190 grader.
2. Smält smöret i en kastrull.
3. Vispa ihop smör och båda sockersorterna.
4. Tillsätt jordnötssmör, ägg och vanilj och fortsätt att vispa. Tillsätt till sist vetemjölet och blanda tills allt är helt blanda.
5. Rulla små bollar av degen, platta till dom något och lägg på några mini-marshmallows. Ta sen en annan boll och lägg ovanpå. Tryck ihop och rulla ihop till en ny, större boll. Lägg på en plåt med bakplåtspapper.

6. Baka sen kakorna mitt i ugnen i ca 10-15 minuter. Låt svalna och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0