13 Oktober

Tisdag!
 
Ja en förskyld Tisdag har jag framför mig. I natt sov jag dåligt, var så täppt i näsan och jag vill inte använda nässpray så jag får skylla mig själv. Snyter mig hela tiden känns det som. Novelia sov oroligt i natt med hon hostade mycket till och från.
Hoppas detta går över snabbt nu.
 
Kanske man ska baka i dag när man går på halvfart =) Vi har i alla fall inget planerat idag, Per jobbar eftermiddag.
 
Enkla Jrdnötskakor
 

IMG_3291

1 dl jordnötssmör med crunch

2 msk ljus sirap

1 msk socker

1 ägg

1 dl mjöl

9 dumlekolor

 

 

.Dubbla chokladsnittar

Vispa ihop jordnötssmör, sirap och socker. Vispa ner ägget. Rör ner mjöl till en deg. Rulla nio kakor och lägg dem på en plåt med bakpapper. Platta dem en aning. Tryck i en dumle i varje kaka. Grädda i 200 gr i ca 10 minuter.

 

 

100 g mjukt smör

1 dl  socker 2 msk ljus sirap 2,5  msk kakao 2 dl  mjöl 1/2 tsk  bikarbonat 1 tsk  vaniljsocker 50 g finhackad mörk choklad Vispa smör, socker och sirap  krämigt. Rör ner kakao, mjöl, bikabonat och vaniljsocker. Tryck i hop degen med  handen. Tryck in den hackade chokladen i degen. Dela i två bitar. Rulla ut till 2 lika långa rullar som plåten är. Lägg  på bakplåtspapper och platta till. Grädda i ca 15 minuter i 175 gr varmluft.  Dela kakorna när de kommer ut ifrån ugnen. Låt svalna.

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0