22 Maj

Fredag!!! =)
 
Kunde ju fått varit bättre väder men man kan inte få allt, tur vi fick fredag iallafall =)
 
Jobbar ju alltid kort dag på fredagar och det är såå värt det =). Efter jag hämtat på dagis så ska vi ta en tur runt hammardammen så jag får jogga av mig och tjejerna cyklar så bra brevid. Sedan lite mellis å dusch så ska vi åka ner till Torsåker och fixa med huset och barnen får leka med sina kusiner. Kvällen kommer avslutas med grillning där, mums.
 
Övrigt i helgen så är inget planerat, sååå skönt faktiskt. =)
 
i går efter träningen så hämtade vi upp alla kakor/godis som vi sålt för fotbollslaget och vi fick ihop över 4500 kr till lagkassan. det var ju bra. Hade dessvärre med mig alla lådor till jobbet hela 46 stycken. och hade 15 stycken hemma som skulle till nära och kära. såå ja massor med lådor =) tror alla blev nöjda å glada
 
Nu är det också precis 1 månad kvar till Novelia fyller 5 år =) stora tjejen.
 
Funderar på lite nya recept till kalas =)
 

 Lion Bars kolasnittar

 

100 g mjukt smör

1 dl socker

2 msk sirap

2,25 dl mjöl

1/2 tsk bikarbonat

1 tsk vaniljsocker

6 mini Lion bars (120 g)

 

Vispa smör, socker och sirap krämigt. Blanda mjöl, bikarbonat, vaniljsocker och vänd ner i smeten. Hacka lion i bitar och tryck in dem i degen. Dela degen i två bitar. Rulla till två längder och platta till (rätt så mycket) på bakplåtspapper. Grädda i 175 gr varmluft i 12-15 minuter. Jag har numera ingen varmluft och gräddade dem i 200 gr i ca 14-15 min. Skär kakorna i bitar. Låt svalna. 8http://blogg.mama.nu/bakverkochfikastunder/)

 

Kladdiga dajmkakor

100 g rumsvarmt smör

1,5 dl brun farin strö

1 msk ljus sirap

1 ägg

2 tsk vaniljsocker

2 msk kakao

1 tsk bakpulver

2 dl mjöl

1 msk mjölk

1 dubbeldaim

.

Vispa mjukt smör, farinsocker och sirap krämigt. Vispa ner ägget. Rör ner vaniljsocker, kakao, bakpulver och mjöl. Rör ner mjölk och till sist hackad daim så att allt blandar sig. Klicka ut 12 små kakor på en plåt med bakpapper. Grädda i 225 gr i 7-8 min. Låt svalna helt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0