22 Januari

Torsdag!!
 
Vaknade före klockan i dag, jag och Novelia låg och snurra på oss kvart över 6 för hon var också vaken =) Hon kommer ju in till oss varje natt nästan, ligger mellan oss och vill ha trygghet. Inte mig emot men vill hellst att hon ska sova i sin säng hela natten. Tindra var lika dan mellan 4 års åldern fast hon kom bara in i bland. Novelia säger att hon inte vill sova i sin säng och att hon ska försöka göra de. =) De ska få nya rum detta år så det kanske blir bättre, Tindra kommer flytta in i andra rummet så fort hon fyllt år och fått sina pressenter =) Bland annat en tv och filmer.
 
Idag är det städdag hemma, ska ha hemma träning med, kanske en solning få se vad jag hinner =) I går när jag kom hem skottade vi massa snö eller Per gjorde hälften, men vi har ganska mycket att skotta. Idag är det dags att skotta med, barnen hjälper till (att åka snösläde) =)
 
Jag har ju bakat klart inför hennes kalas, de gjorde jag i början av månaden.
 
Kärleksmums kommer här som jag bakade, stora fluffiga och så klart goda
såg att de låg så långt bak i mitt arkiv så nu kommer den nyare.
 

Kärleksmums

 

Ingredienser

  • 225 g Smör
  • 2 dl mjölk
  • 5 st ägg
  • 4 12 dl strösocker
  • 1 12 msk vaniljsocker
  • 1 14 dl kakao
  • 3 tsk bakpulver
  • 6 dl vetemjöl

Glasyr:

  • 75 g Smör
  • 200 g ljus blockchooklad
  • 1 12 msk vaniljsocker
  • 5 dl florsocker
 

Gör så här:

Sätt ugnen på 175°. Smörj och bröa en långpanna ca 30x40 cm eller lägg i ett bakplåtspapper. Smält smöret, häll i mjölken och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt, gärna med elvisp. Sikta ner vaniljsocker, kakao, bakpulver och mjöl genom en sil. Tillsätt smör och mjölk och blanda allt till en jämn smet. Häll smeten i formen. Grädda i mitten av ugnen ca 20 minuter. Ha koll den ska inte bli torr, ju lösare ju godare tycker jag =)

Glasyr: Smält chokladen över ett vatten bad, ha i smöret,vaniljsocker och florsocker och blanda väl. Tag ut kakan ur ugnen, låt den stå en stund. Bred glasyren över den varma kakan och strö över kokosflingorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0