7 November

Fredag!!!
 
Tjoho!!
 
Trevligt med fredag, jobba på en stund till sen hämta hem systrarna Forsberg från dagis och bege oss till badhallen. Sedan är det middag i farmor å farfars stuga vid malmjärn ikväll =)
 
Resten av helgen är planerad så, Tindra ska på kalas hos en kompis, jag och Novis ska fika, sedan blir det födelsedags fest för mamma i muntebo. Söndag vanliga dansen för tjejerna, löpning för mig, fira fars dag =)
 
Kladdkakans dag, jag mitt bästa recept på kladd kaka kommer här, så gott så gott, då längtar man ännu mer till julen.
 
 
Vit choklad, saffrans kladdkaka
 
Du behöver
 
125 g smör
200 g vit choklad (valfri) jag har vit blockchoklad
1,5 dl socker
1,5 dl mjöl
3 msk vaniljsocker
3 ägg
4 msk sirap
1 påse saffran
 
Börja med att smälta smöret i en kastrull, smält också chokladen i ett vattenbad, blanda alla torra, sedan slåt du ihop chokladen, smöret och alla torra, tillsätt äggen, sirap och saffran. Rör om. Jag hade en rund form. Grädda i ugnen på 175 grader i 15-20 min. Låt den svalna innan servering. Jag har grädde till så varsegod å njut!!
 
 
Sedan harjag ett recept på kladdkake muffins
 

Du behöver!
150 g smör
2 ägg
3 dl socker
2,5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
2 nypa flingsalt
2 msk sirap
 
smält smöret, blandra alla torra och rör i smöret, vispa ägg och socker vitt å fluffigt, rör i det i smeten tillsätt sirap rör om lite. Klicka i muffinsformar Grädda i ugnen på 175 grader i 10-15 min.
Hoppas dom smakar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0