7 Mars

Fredag!!!
 
wohooii =) äntligen..
 
I dag så ska jag hämta barn på dagis sedan ska vi brudar gå runt i valbo och shoppa =). Vi ska också hälsa på  gammel mormor i sandviken som fyllt år, Pers mormor är det. Sedan skynda hem och hämta per på jobbet kl 18 sedan vidare till p-hyttan för middag =)
 
Helgen så har vi planerat så här, bad i morgon och kanske hämga med karro till gästis gör att se jay smith. jag tyccker inte han är något speciellt så men kul att gå ut och träffa vännerna =) Karro, moa, malin kanske jennie.  <3 Annars blir det en hemma kväll och mello mys. =) visar sig.
 
 
Söndag är det ju träning som vanligt crossfit =) Inget mer planerat denna dag =)
 
Tips gå in på happy homes och fynda saker =) 20-50 % på mycket . Bord med 5 kr och 10 kr styck. jag fynd lite grejjor kakburk å cult design miljögårdens porslin.
 
Smarrigt recept till helgens fika
 

500 g smör 10 dl vetemjöl 4 dl strösocker 4 msk vaniljsocker 1 msk bakpulver 4 ägg 2 ½ dl kesella vanilj 5 dl crème fraiche 1 msk vaniljsocker

1. Sätt på ugnen på 200 grader. 2. Arbeta snabbt ihop smör, vetemjöl, strösocker, vaniljsocker och bakpulver till en smuldeg. 3. Tryck ut hälften i en långpanna (ca 30×40 cm) som är klädd med bakpapper. 4. Vispa ihop ägg, kesella vanilj, crème fraiche och vaniljsocker. Häll över blandningen över degbottnen i långpannan. 5. Smula resten av smuldegen över. Grädda kakan mitt i ugnen ca 30 min. Pudra lite florsocker innan servering och ät och njut

Och mat till helgeb

 

ca ½ pkt spaghetti 500 g köttfärs 1 stor burk pastasås (jag rekommenderar Dolmios med extra vitlök) 150 g philadelphiaost 3 dl gräddfil ½ dl parmesan 50 g smör 1 dl riven ost

1. Sätt på ugnen på 175 grader. 2. Koka pastan al dente (2-3 minuter kortare än vad det står på paketet) 3. Stek på köttfärsen och blanda den med pastasåsen. 4. Blanda philadelphiaost, gräddfil och parmesan. Smaka av med lite salt och peppar.

5. I en gratängform, ha i smöret i bitar och sen lite av såsen så att det täcker botten. Ha sen i hälften av spaghettin. Ha på resten av såsen och sen resten av spaghettin.

6. Ha sen på köttfärssåsen ovanpå spaghettin och till sist riven ost. 7. Gratinera i ugnen i ca 30 min. Njuuut!

 

 

Miljögården

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0