21 Mars

Freeeeeeeeeeeeeeeedag =)
 
yes å sola skiner så fint. Härlig promenad till jobbet i morse, lära stanna vid brukshotellet och ta av mig en tröjja och mössa. Är på galet bra humör. Ätid gog frukost, fil och mina frö knäcken med skinka på <3 mätt å belåten.
 
I dag så ska vi hem till Elin å Thilda och leka lite å fika =) Jessica å melina kommer också.. Sen ska vi hem och möta pappa Per i dörren som ska ut och jobba natt, vi ska äta tacos och ha fredagsmys <3
 
Lördag morgon ska vi spela internmatch =) Barnen får vara med syster och kusiner medans. Sen måste jag avika tidigare om jag ska hinna duscha å fixa så ska vi åka till Gävle å fira Bianca. Alla jobbar ju natt i min familj så jag fick pyssla lite. Tur man har en underbar familj  soms täller upp <3
Mamma, pappa, stora syster med familj  , lilla syster och amandah ni är guld värda slka ni veta. När den här gamla kärringen ska spela fotboll =) men tur är att det inte blir så ofta när per jobbar så bra skift.
 
 
Grattis Bianca 1 år i dag. Lill frö
 <3
 
 
Vill ni baka frö knäcke kommer recept här
 

Frö knäcke!

 

 

1 dl solrosfrön

1 dl pumpafrön

1/5 dl hela linfrön

1 dl sesamfrön

2 msk profiber (finns på ica vid bak grejorna)

1 msk fiberhusk (samma affär och plats)

1 dl cocos fett

2 dl vatten

1 tsk havs salt

 

Börja  med att blanda allt torrt, sedan kokar du upp cocos fettet med 2dl vatten i en kastrull låt koka upp. Häll i det i torrblandningen rör om. Bre ut allt  på en långpanna med bakplåtspapper på. Bre tunt med en slickepott. Stå i ugnen 45-50 min 150 grader. Sedan tar du ut dem och skär bitar med en pizza skärare. Sänk temperaturen till 80 grader ställ in dom igen i ett par timmar så de torkar och blir hårda. De ska inte va sega.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0