21 Januari

Tisdag!
 
I dag för 5 år sen var Tindra planerad att komma men hon stannade inne 8 dagar till =) kommer i håg den här dagen som i går, hur förväntningsfull jag var och nervös på vad som skulle hända =)
På tal om Tindra så har hon en lös tand =) hon är så mallig och visste precis hur det gick till och på inte tal om tanfen som lämnar guld peng =P
 
Tvättade soff klädseln i går den var svart,nu är den blekt ur tvättad. Vi använde oss av ariel flytande medel för mörkt. men men tråkigt.
 
i dag ska det bakas bullar, dajmrutoe och dumle kakor =) städas och poas.
 
Kyckling gratäng som jag gjorde i går (recept nedanför bilden)
 
 4 stycken kyckling file´r
1 paket lasange plattor
1 burk creme fresch
1 dl grädde
riven ost
tomater
 
Började med att steka små kuckling bitar i massa goda kryddor, jag valde salt, peppar oc chili.
Sedan hade jag creme fresch i botten av en ungsform, sedan la jag i plattorna, sedan på med kycklingen sedan på med plattor igen, hällde över grädd skvätten. krydda igen med salt och peppar och lite chili.. På en tomater och riven ost uppe på och salt och peppar på toppen. In i ugnen 200 grader i 20 min =)
 
smarrigt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0