4 November

Då var helgen över och så Halloween.
 
Helgen har varit bra =)
 
lördagen så hade jag lovat barnen att vi skulle åka och bada, började med sovmorgon och härlig frukost.tjata på barnen om en promenad men de var inte så sugen det var mimmi på tv och så lekte de så bra, Per höll på att fixa med packning och sånt för han skulle åka på eckerö linjen med några från jobbet. Vi packade också för att åka till badhuset men det var stängt där när vi kände på dörren så jag fick styra bilen mot sandviken och parkbadet =) Det var trevligt så fikade vi och badade. Stanna till på ica maxi innan hemfärd. Gjorde i ordning kyckling gryta.
Kvällen så åt vi godis och myste i soffan Per kom hem runt 11 och vi var så trötta och somnade strax efter de.
 
 
 
Söndagen började dagen med att baka bröd. tunnbröd i stekpanna
 
5 dl mjöl
1 dl fil
1 dl mjölk
lite salt
1 msk socker.
 
Blanda ihop allt till en deg och sedan kavla ut tunna dasslok blev 6 stycken på denna deg. Stek i stekpanna utan flott några sekunder på varje sida,
 
 
 
 
Efter bakandet så åkte vi och kikade på innebandy då syster dotter min spela , barnens kusin. Efter de hämta vi upp per och åkte in till valbo för lite shopping och käk på donken =)
Hitta ett par skor parfymen fick jag av Per från båte, bästa parfymen enligt min mening.
 

Här bakades det marängspöken som jag tipsade om i tidgare inlägg =)
 
 
 säga hejdå till pappsen
 

parkbadet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0