12 November.

Tisdag!
 
Tog en promenad till jobbet i morse också, får passa på när jag kan, blir lika i morgon med, sen på torsdag är det jag som har lämning. och på fredag. I dag skulle tjejerna i väg på teater då skulle de få åka buss och gissa vem som var taggad i morse. Tindra vakna halv 6 och min klocka ringer halv 7, hon klädde på sig och vela åka.. men nej nej nej halv 10 åker pappa och lämnar er på dagis, då gick hon ner och kikade på tv.
Dom kommer ha skit rolig i dag,
 
Efter jobb är det inget planerat mer än att handla, laga mat tvätta, städa osv.
 
Mina tjejer, Tindra börjar få så långt hår, Novelia har så tjockt och långt med.
 

Tips på vad ni kan baka med toblerone (min favorit choklad) brukar baka detta till jul
 
 
Ca. 15 st Toblerone kakor recept!

100  g smör
1 DL SOCKER
2.5 DL VETEMJÖL
1 TSK VANILJSOCKER
200 GRAM KROSSAD TOBLERONE (Med smak av mjölkchoklad)
1 MSK VATTEN

1. Värm smöret i mikron i 50 sek. 2. Blanda i socker och vaniljsocker, vetemjöl och vetemjöl sist vatten. 3. Forma runda bollar av degen som man sedan trycker ut i handflatan (inget bakpulver i degen så det gäller att ha format kakorna innan man sätter in dem i ugnen)

4. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper in i mitten av ugnen i 200 grader i 15-18 minuter.
 
Kladdkaka med toblerone
 
Detta behöver du ( till en stor kladdkaka , form ca 26 cm )  :

4 ägg 6 dl strösocker 2 tsk vaniljsocker 8 msk kakao 3 dl vetemjöl 200 gram smält smör Ca 170- 200 gram vit toblerone ströbröd och matfett till smörjning av form

Gör så här: Ställ ugnen på 175 grader. Smält smöret till smeten. Låt svalna. Smörj och bröa formen. Rör ihop ägg, socker, vaniljsocker, kakao, mjöl och till sist smöret. Häll upp i den smorda formen, grovhacka den vita tobleronen och placera ut i formen. Grädda i ca 25- 30 minter. låt stå kallt en timme innan servering.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0