11 November

Måndag!
 
Började måndagen med en promenad till jobbet, det var skönt och friskt
Har en hel del att göra i dag så då kommer dagen flyga fram. Hämta tjejerna på dagism, då Per lämnar kl 13 så de går bara 2 timmar i dag, han ska ut eftermiddag. Vi ska på dans sen, så jag passar på att promenera så länge och handla lite. Sen laga middag och nattning. Mamma kommer upp och är barnvakt, tjejerna sover oftast vid den tiden. Jag har fotbollsträning =)
 
Helgen summerar vi som bra fast den gick fort. mycket kalasande och för mycket gott att äta.  Mammas fest var ju bara så bra vilken mat dom är så duktig min mamma och pappa. Smörgåstårtorna var magiska har aldrig ätit så goda i mitt liv. en var gjord på polarbröd, ost, kalkon, salami, philadelphia, och mycket mera. Den andra med räkor, lax, och massa nnat inehåll. efterrätt en zwenötkräm med grädde och jordgubbar. Och inte nog med det så had ehon gjort en god tårta, med choklad och maräng i också =)
 
Ingredienser

       Schweizernötkräm 400gschweizernötchoklad, bruten i bitar 4äggulor 3dl vispgrädde

1. Vispa ihop äggulorna i en bunke.

 2.     Koka upp grädden och häll den över äggulorna under ständig vispning. Rör  ner den brutna chokladen i grädden och rör noga tills chokladkrämen är  alldeles blank. Hinner den svalna för mycket kan man värma den försiktigt igen 

3. Slå upp krämen i dessertglas och låt stelna i kylen minst 3 timmar.

 

Bilder

Från fredagen hos grannarna, mycket trevligt och god mat =) Kyckling i god gräddsås med pasta till, kyckling inlindat i´serano skinka och pesto =) mums. Gott vin också

Patrick. Novelia och katten holger =)

 

 
promenad lördag morgon
 
 

 Party sugna på väg till mormor =)

 

 
Tindra och kusin Bianca
 
 
Fars dag =)
 
Min kära pappa
 

Och våran kära pappa som fick pressent och Tindra hade gjort en teckning som det stod grattis pappa jag älskar dig =) så söt och duktig hon är, hon skriver ju av vissa bokstäver hon inte kan riktigt jag jag skriver på ett annat papper. Hon kan skriva, alla våra namn i familjen och mormor å morfar och fler ord.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0