30 Maj

Maj går mot sitt slut och helgen närmar sig, det är falu kalaset i helgen så kanske blir ett besök där ;D
 
I dag är det ingen träning så i dag ska det hinnas klippa gräs och sånt roligt, hänga upp våra täcken som jag tvätta upp i morse då Novelia råka kissa i våran säng i morse när hon sov. Hon somnade tiigt igår och kissade inte före men så kan det bli. Vi fick duscha innan dagis å jobb , tror per klara sig från det då hon låg närmast mig.. Tror Novelia har kommit in till oss varje natt nu det är enstaka gånger hon sover i sin säng, minns jag rätt så var Tindra också så i den åldern.
 
När vi är inne på bakning med dummle så prova dessa också =)
 

20121020-134121.jpg

20121020-134135.jpg INGREDIENSER .200 gram smör eller margarin 2 dl mjölk 4 st ägg 3 dl strösocker 5 dl vetemjöl 2 tsk bakpulver 4 msk kakao 2 tsk vaniljsocker 2 msk potatismjöl, 2 msk sirao 48 st sega chokladkolor typ Dumle

Tillbehör 24 st pappersformar, muffins

GÖR SÅ HÄR 1. Sätt ugnen på 225 grader. Ställ pappersformarna på en bakplåt. 2. Smält matfett och tillsätt mjölken.Låt allt bli varmt men låt det inte koka. 3. Vispa ägg och socker pösigt.Blanda vetemjöl med bakpulver,kakao,vaniljsocker och potatismjöl och tillsätt växelvis med mjölkblandningen i äggsmeten. 4. Fyll pappersformarna till 3/4 med smet.Tryck ner två kolor i varje form. 5. Grädda mitt i ugnen 10-12 min.Om större muffins behöver de 15 min i ugnen för att bli genomgräddade.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0