13 Mars

Onsdag!!
 
Tittade fel på ute temperaturen, klädde på mig täckbyxor å massa kläder å cykla till jobbet =). Blev lite varmt men jag frös ju inte få se det så..  I dag ska barnen vara med sin mormor å morfar så ska Per passa på å hugga lite ved, barnen älskar att vara i muntebo hos sin mormor å morfar de tjatar å tjatar, de var påklädd å klara innan 7 i morse innan min klocka ringde. Dom är väl på väg ner dit nu =)
 
För övrigt i dag så är det fotbollsträning i kväll, hoppas det blir lite mildare ute för det är inte skönt å träna när det är så kallt, även om man springer som en tok å blir varm så blir man kall fort. =P..
 
bakade skuffe kakan i går och jag hitta ett annat recept som jag baka på, glömm den förra för dom här är mycket godare ;D
 
Skuffekaka
 
 
 
300 g  smör
3,5 dl mjölk
7 dl socker
10 dl mjöl
4 ägg
4 tsk bakpulver
4tsk vaniljsocker
 
Börja med att smälta smöret, sedan vispar du ihop ägg och socker pösigt, häll i mjölken i det smälta smöret, Häll i de torra i smeten och tillsätt mjölk/smör blandningen.
Häll ut smeten i en klädd långpanna, pudra över kanel och socker,
Sätt ugnen på 180 grader
Grädda i 20-30 min i nedersta delev an ugnen.
Jag tog typ 25 min så den var lite mjuk å go, den ska inte bli torr, ha koll på kanterna när dom blivit fina är den klar =)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0