21 Augusti

Onsdag!
 
Utvilad =)  skönt de.
 
Jobbar som vanligt, har ont i mitt lår då jag fick jordens lårkaka tidigt in i matche´n och den förstörde för mig resten av matchen, men jag gjorde mitt bästa. Vi förlora med 2-0 och det var en bra match =) snart kommer det lossna för oss och vinsterna kommer tids nog. Inga tennissiffror nå mer iallafall. Prata nyss med mamma o pappa barnen hade vaknat kl 8, saknar dom nu men inte många timmar kvar på denna dag.
 
I dag ska vi väl inte göra allt för mycket, hade bilen vart klar hade vi åkte in till valbo eller nått å köpt lite skor =) få se hur det ser ut. Har träning ikväll får se hur ja känner mig med benet kan knappt gå nu men blir man varm så går det bra. Sen barnvakt behöver jag också ha då får se hur det blr Per ska ut eftermiddag.
 
 
 
Litet recept så här på lill lördagen =) lätt å gött
 
 
 
 

Noogie-Cookies

18 stycken Ugnstemperatur 175º

150 gr rumsvarmt smör 100 gr rumsvarm nougat 1,5 dl strösocker 3 ägg 2,5 dl vetemjöl 1 tsk vaniljsocker

Dekor 150 gr nougat huvlad mörk choklad

Vispa smör, nougat och strösocker med elvisp tills smeten vitnar.

Tillsätt ett ägg i tagen under vispning. Sikta sedan ner mjöl och vaniljsocker genom en sil

Blanda om allt väl till en jämn smet och klicka ut smeten i formarna.

Grädda mitt i ugnen i 175º i 20 minuter. Låt kakorna svalna.

Smält nougaten till dekorationen i ett vattenbad på spisen eller på låg effekt i micron.

 

Bred nougaten över kakorna och strö över chokladen när nougaten har svalnat något. Förvara kakorna svalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0