7 Oktober

Det är fredag =) ock faktiskt tycker jag att denna vecka har gått fortare än vanligt =P uppskattas!!

Har nyss hamt morgon möte här på jobbet då fick vi jätte god frukost också så nu är magen mätt och belåten. Nu ska jag in i lite utbildning och sedan fortsätta dagen fram till 2 sedan hämta flickorna på dagis =) Busa och umgås. lär städa lite sedan pyser min familj upp några hus på gatan för att umgås med johan och deras kusiner. Jag ska ha kryddparty hos oss så det kommer massa damer =) ska bli riktigt trevligt. Jag ska göra pajer och bjuda på vin. efter demon blir det spela spel och chilla lite. Synd att jag vakna 05 i morse då Tindra kom in till våran säng och skulle sova där sen somnade inte jag om men jag är rätt pigg ändå =)

Per stackare är sjuk =P när han kom hem i morse var han varm och låg och darra under täcke, han har jobbat natt. Hoppas han piggnar på sig för i morgon ska vi ha trevligheter. Sjuksyster Tessa vad är det han har om han har ont i armar och lungor och mår kasst och feber? =P

Ska gå och handla en bag in box på rasten så är allt klart sen.

Igår baka jag dessa läckerheter som jag ska bjuda gänget på jobbet på i dag ;D

Leilas choklad- och kokosrutor

Ingredienser

Chokladkaka
175 175 g mjukt smör
3 3 dl strösocker
1.5 1.5 dl kakao av god kvalitet
0.5 0.5 dl ljus sirap
1 1 nypa salt
3 3 st ägg, ekologiska
1.5 1.5 dl vetemjöl
Toscasmet
75 75 g smör
1.5 1.5 dl ljus sirap
0.75 0.75 dl matlagningsgrädde
3 3 dl strösocker
200 200 g kokosflingor

Tips

Se fler recept från Leila bakar i Frankrike

  • Annons:
  • Annons:
  • Annons:

Gör så här

1. Chokladkaka
Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa smör och strösocker vitt och krämigt.

3. Rör ner kakao, sirap och salt.

4. Rör i ett ägg i taget och vänd sist ner vetemjölet i smeten.

5. Lägg ett bakplåtspapper i botten av en ugnsplåt med kant och fyll den med smeten.

6. Grädda kakan i mitten av ugnen i 30–35 minuter. Prova med en sticka, stickan ska vara lite kladdig.

7. Låt kakan svalna.

8. Toscasmet
Smält smör, sirap, matlagningsgrädde och strösocker till i en kastrull och koka samman 5 minuter.

9. Tillsätt kokosflingor och låt koka upp.

10. Häll toscasmeten över kakan och grädda ytterligare 10 minuter

TREVLIG FREDAG


Kommentarer
Postat av: Tessa

Haha det kan vara lunginflammation! Eller vanliga influensa då brukar man få ont i hela kroppen! Hoppas han kryar på sig ochatt ni får trevligt i kväll ;)

2011-10-07 @ 17:14:30
Postat av: Elin

De va ju en rolig kommentar du skrev :D HELT TOM :P

2011-10-08 @ 16:25:05
URL: http://thyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0