28 Oktober

Freeedag =)

Riktigt ris väder ute, men vad gör det jag har snart helg och får mysa med de bästa som finns min familj <3

I dag ska det bakas något gott till fredagsmyset. Syster kommer och färgar min utväxt. sen blir det soffan och svulla hela kvällen. Per har natt helg roligt för han tråkigt för mig =P. 

Igår efter jobb blev det besök i Storvik hos Elin och Markus för att träffa dom och lilla Thilda =) Men vilken sötnos jag höll mig från att lipa haha jag som är så blödig. Kunna hålla i henne hur länge som hellst gobit. Hon sov nästan hela vistelsen men öppna ögonen sista 5 min innan vi åkte så man fick lite kontakt med henne. Mina små gryn härjade runt och trodde dom skulle förstöra deras fina hem men det gick bra =) Vi avslutade med att handla hem massa mat.

Helgen kommer sepnderas på bästa möjliga sätt. I morgon är det bus eller godis så Tindra ska få gå runt med sin kusin Jonna och knacka dörr så hon ska väl få bli sminkad för första gången i sitt liv haha go rump. Kommer inte uppdaterda bloggen i helgen. Det ska tränas en hel del också haft vila i 2 dagar nu så jag känner hur det sprids energi i kroppen som behöver plågas lite. Blir löpning i dag och i morgon får se om det blir spinning på söndag eller om jag tar löpning då med.

Gå ut på kladdkakan.se mycket goda recept


Recept Kladdkaka med kola

12 bitar
Tid 45 minuter
Ingredienser:
100 gr smält smör
2 ägg
2 dl strösocker
1 dl ljus sirap
180 gr vetemjöl
5 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt
20 st dumlekola delade på längden
ströbröd

1. Smörj och bröa en bakform med löstagbar botten. (ca 22 cm)
2. Rör i hop smör, ägg, sirap, socker och salt.
3. Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker sikta sedan ned det i smörblandningen, rör om försiktigt.
4. Slå upp smeten i formen och grädda i 175 graders ugn 10 minuter. Tag ut kladdkakan och fördela kolan jämt över hela. Grädda sedan ytterligare 12 minuter.
Kyl ned och servera med vispad grädde och syrlig sylt.

Mitt halloween firande blir nästa helg på folkan och utklädnad ;D ska blir riktigt skojj förfest hos Emilie


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för titten igår!! :)

Inte va väl de nån fara med barnen heller!!



Skulle ju inte skada om de sista 12 kilona rasa av en lika fort men de får man nog kämpa med hua! :D



Vi får se till å ses snart igen.

Kraamkram Trevlig helg.

2011-10-28 @ 18:09:03
URL: http://thyran.blogg.se/
Postat av: Elin

Men taack <3



Ja när vi har lite rutiner så kommer vi till hofors å promenerar :))



Förresten vet du om det finns babysim i hoforshallen?



Julmust har ja tjyvsmakat också :) Men lussebullar har jag inte hittat några ännu, helt tokig i såna ja :P Får kanske ta och baka det nån dag här.



Kraam

2011-10-29 @ 18:13:27
URL: http://thyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0